Recepten

Friday, July 28, 2006

Auberginesaus met paprika, tomaat en basilicum


Marcel had trek in paste, dus sloeg ik er Marcella Cucina op na en vond dit recept.
Zulke dingen maak ik zelf ook wel, maar op de juiste manier klaargemaakt is het nog beter. Vooral lekker lang laten stoven.

Variatie op een recept uit Marcella Cucina: Sugo di melanzane

Ingrediƫnten
700 g aubergines
zout
1 gele paprika
3 eetlepels olijfolie plus extra voor de pasta
3 teentjes knoflook, fijngesneden
1 Spaanse peper (halve was erg zacht)
2 eetlepels peterselie
75 g ui, fijngesneden
300 g tomaten (wat tomatenpuree voor de smaak)
75 ml droge witte wijn
6 blaadjes basilicum
6 groene olijven (ik had alleen met ansjovis dus wat minder zout erin)
1,5 eetlepel kappertjes
Pasta naar keuze

Bereiding
Snijd de aubergine in stukken en leg ze in een vergiet met zout erover(alleen nodig als ze bitter zijn). 45 minuten.
Snijd de parika in dunne repen. Marcella schilt de paprika met een dunschiller, maar dat vond ik niet nodig.
Verwarm de olijfolie, doe knoflook en Spaanse peper erin, op matig vuur, tot deknoflook begint te geuren.
Voeg de peterselie toe. Blijf roeren. Voeg de ui toe. Bak tot ze zacht is, af en toe roeren.
Voeg de paprika toe en bestrooi met zout. Bak tot paprika zacht is.
Voeg aubergine, tomaten, wijn, basilicum, olijven en kappertjes toe. Deksel op de pan en 40 minuten koken.
Wanneer er te weinig vocht in de pan zit kan je een paar eetlepels water toevoegen. Ik had de tomaten niet ontpit, dus vocht genoeg. Eigenlijk teveel volgens Marcella.
Kook de pasta. Meng direct met de saus en roer er wat olijfolie door.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home