Recepten

Thursday, July 20, 2006

Mama's koekjes


Ik herinner me de koekjes die mijn moeder bakte. Waarschijnlijk bakte ze ook andere koekjes en nog veel meer andere dingen. Maar op de één of andere manier zijn deze altijd Mama's koekjes.
Ik heb in eerste instantie zelf een recept samengesteld uit wat ik me herinnerde, maar kwam ineens het recept tegen in een kookboekje dat zij vroeger ook in de kast had staan.
Op de foto zie je de variant met rozijnen, niet echt Mama's koekjes, maar ook erg lekker.

Benodigdheden
300 g zelfrijzend bakmeel
200 g boter
150 g basterdsuiker
wat kristalsuiker

Bereiding
Doe alle ingrediënten (behalve de kristalsuiker) in een kom en kneed er een stevig deeg van. Vorm een rol en leg deze in de koelkast in folie.
Rol door de kristalsuiker en snijd er koekjes van 1/2 cm van.
Zet midden in een oven op 150 graden. Ongeveer 15-20 minuten tot ze lichtbruin zijn.

Variaties
100 g rozijnen erdoor en erop;
gember erop;
amandelen;
vanille erdoor

0 Comments:

Post a Comment

<< Home